inmylivingroom.se

Här delar jag händelser och tankar i mitt liv som sångerska, högstadielärare, mamma och medmänniska. In my livingroom blandas tårar med skratt och jag hoppas du lämnar rummet full av livslust och framtidstro.Follow me in any language you want. Click on the English flag below.

Follow me in any language

Att komma till "sina egna"

Publicerad 2015-06-02 23:58:00 i B4, Glimtar - mitt i livet, Morgon och kväll med min Bibel,

I kväll har vi varit på bönegrupp. 🙏🏼💓🙏🏼
Eller fikagrupp, samtalsgrupp, uppmuntransgrupp, förbönsgrupp eller en liten sångkör, eller en samling med människor som flödar i  profetisk ande.
☕️🙏🏼🎶📕💬
Hur låter det?
- Spännande, härligt, konstigt, överdrivet, långtråkigt - eller alldeles, alldeles underbart!!
😅😬😳😇
Kanske kan det vara lite som Askungens resonemang som vi hör på Kalles julprogram:
- "Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!"💓
 
Förväntan, längtan, prioriteringar och målsättningar som drivkrafter, kan verkligen sätta ett och annat i rörelse.
Jag önskar att jag haft anteckningsbok med mig i kväll. Var och en av de 12 personerna hade verkligen ett ord från himlen att dela.
Det var enkelt, okomplicerat och spontant, men ändå så fullt av Guds ande, där vishet, uppmuntran, vägledning och humor fanns med i en härlig blandning. 
 
💌💬💌
Hur skall det då vara?
Jo, när ni samlas har var och en något att ge:
en psalm, ett ord till undervisning,
en uppenbarelse, ett tungotal, och en uttydning.
Låt allt bli till uppbyggelse.
1Kor. 14:26
🎶

Det Paulus beskriver är ju ett drömscenario. Och vi kan få ha det mitt i bland oss!
Vad är det som kan hindra oss att vara fria i våra samlingar, där vi kan ha förväntningar på att Gud ska använda oss bräckliga kärl?
 
💫💨💫
Där Herrens ande är är frihet!
2Kor. 3:17
💫

Jag tror inte det är av så stor betydelse att alla ska känna varandra, även om det kan vara trevligt, MEN det finns något mycket speciellt som inträffar när man kommer till "sina egna". 👩‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👧‍👧👨‍👩‍👧‍👧
Det finns något oförklarligt och övernaturligt som då inträffar. All form av rädsla är som bortblåst, det som så lätt kan binda oss människor.
Där kan Guds ande verka och få utrymme.
För utrymme behövs! 😉
 
Om du känner dig trängd, går till samlingar mest av pliktkänsla, och har svårt att "få luft," kanske du bara är med på en religiös samling. Och det var väl ändå inte det du tänkte...? 
"Dina egna" finns lite varstans - om man vågar vidga sin cirkel...
Dags att reflektera kanske - om man fastnat i en box...
 
Det är något väldigt speciellt att få mötas...
/Eleonora 💞
 
Du är välkommen att följa mig, Eleonora Lahti, via FB som "följare" eller Bloglovin. Jag har även FB - sida, "In my living room" som du kan gå in och gilla. Dela länken vidare får du gärna göra... 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eleonora Lahti

Alla människor har ett gudomligt uppdrag att förverkliga, som kan se väldigt olika ut för oss alla. Resan kan vara tuff och krävande, men med himlens nycklar från Guds ord kan vi få utvecklas och bli det vi är ämnade till att vara. In My Living Room blandas tårar med skratt och jag hoppas du lämnar rummet full av livslust och framtidstro. Det finns så många drömmar som ska förverkligas... Hemsida: eleonoralahti.com Mailadress: info@eleonoralahti.com

Vardagsbetraktelser bloggar Jesussajten.se Follow me in any language Follow me in any languageFollow on Bloglovin
 
 
Här är min Instagram
 
Twingly Blog Search link:http://mylivingroom.blogg.se/ sort:published Most recent posts linking to Twingly Blog3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela