inmylivingroom.se

Här delar jag händelser och tankar i mitt liv som sångerska, högstadielärare, mamma och medmänniska. In my livingroom blandas tårar med skratt och jag hoppas du lämnar rummet full av livslust och framtidstro.Follow me in any language you want. Click on the English flag below.

Follow me in any language

Israel Houghton -" he calls me Fred??!"

Publicerad 2014-06-22 21:41:53 i Musik,

Lite bilder från Nyhemsveckan kommer här. Inte den bästa fotografen - men ändå...📷😆
Många utställare fanns på plats, men Nya Musik i Jönköping måste jag verkligen få tacka. Jag kom hem med tretton nya böcker!! Hur billigt som helst!! Här ska nu läsas...
📚📗📘📚📚📖📕📓📚
Snyggaste ståndet. Men tyvärr blev det inga donuts för oss.🍩🍩🍦
Midsommarafton och dans kring midsommarstången
- för intresserade...🐸🌺🐸🍃🐸🎶
...och en panoramabild
Hillsong med Ida Möller ledde lovsång🎶🎤💞
Mikael Järlestrand "skriv över mina dagar, ditt namn med helig skrift..."
- oh, så underbart!🙏❤️🙏
Dags för lördagskvällens konsert!
Israel Houghton and New Breed 
🎹🎸🎤🎶🎼🎹
Och så kommer sången "I am a friend of God - he calls me friend". My husband hade just berättat om killen som tyckte det var lite konstig text: "I am afraid of God - he calls me Fred... but who is Fred???"😳😜
Både teologi och hörsel var det nog lite problem med...
Vilken fantastisk konsert! I tre timmar fick vi vara med och prisa Gud tillsammans med dem. Och vilka sånger! Runt om i Sverige - ja, hela välden - sjungs Israels sånger i många kyrkor. En av hans senaste som sprids snabbt nu, är "Jesus at the center".
Jag kan inte låta bli och känna likheterna med Andrae Crouch and the Disciples. Men Israel har en keps och Andrae har basker.😉
Önskar jag inte behövt mina hörselproppar - älskar mycket ljud - men tyvärr funkar det inte längre.
Och så önskar jag att jag vore lite längre, en kväll som denna. 153 cm räcker inte långt, när man vill se allt som händer...😫
Jodå, där var de, hela gänget efteråt, och sålde skivor, T-shirt m.m.
 
Ta nu gärna en stund och lyssna på sången...
Varför inte låta det bli din "sommarsång" - i tider av förändring, stiltje, oro, vilsenhet, ensamhet, ångest, sjukdom. Ja, you name it!
ALLT!
 
 
/Eleonora💞
 

Kommentarer

Postat av: Titti Forsberg

Publicerad 2014-06-23 18:58:10

Hade så gärna varit där, han är fantastisk och denna sång är underbar.
Tack för en härlig blogg, är inne och läser lite då och då.
Kram

Svar: Tack Titti! 💞
Du var där andra dagar, vad jag kunde se i din blogg 😉
Eleonora Lahti

Postat av: Charlotte Nordin

Publicerad 2014-07-14 00:14:36

Tack för en jättefin blogg och tänkvärda texter. Jag har hittat till den via Maria Frisk som jag är bekant med.
Allt gott och var välsignad.

/C

Svar: Men så roligt att höra! 😊 Och så ser jag i din blogg du är från Ö-vik. Det är jag också 😎
Vi fortsätter vårt skrivande... 💞
Eleonora Lahti

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eleonora Lahti

Alla människor har ett gudomligt uppdrag att förverkliga, som kan se väldigt olika ut för oss alla. Resan kan vara tuff och krävande, men med himlens nycklar från Guds ord kan vi få utvecklas och bli det vi är ämnade till att vara. In My Living Room blandas tårar med skratt och jag hoppas du lämnar rummet full av livslust och framtidstro. Det finns så många drömmar som ska förverkligas... Hemsida: eleonoralahti.com Mailadress: info@eleonoralahti.com

Vardagsbetraktelser bloggar Jesussajten.se Follow me in any language Follow me in any languageFollow on Bloglovin
 
 
Här är min Instagram
 
Twingly Blog Search link:http://mylivingroom.blogg.se/ sort:published Most recent posts linking to Twingly Blog3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela