inmylivingroom.se

Här delar jag händelser och tankar i mitt liv som sångerska, högstadielärare, mamma och medmänniska. In my livingroom blandas tårar med skratt och jag hoppas du lämnar rummet full av livslust och framtidstro.Follow me in any language you want. Click on the English flag below.

Follow me in any language

Ingen rök utan eld

Publicerad 2015-04-09 23:57:00 i B3, Morgon och kväll med min Bibel, Profetisk tid,

Jag vaknade vid tvåtiden i natt av att det luktade rök. I mitt havvakna tillstånd försökte jag komma fram till vad det kunde vara, men snart sov jag igen...😴💤💤
Vid fyra vaknade jag igen. Jag insåg att jag bara MÅSTE kliva upp och ta rätt på varför det luktade så förskräkligt mycket rök i vårt sovrum. Jag går runt i huset, och kollar ner i källartrappen också. Men så ser jag på diskbänken vad det handlar om. Ungdomarna som är på besök har gjort popcorn mitt i natten.👭👬👭👫
Brända popcorn! 😖
Ja, påsen åkte ut ur huset - men lukten var kvar!
Hela dagen...😷
Nu sitter jag här vid datorn nästan ett dygn senare och har tagit ett kort på "härligheten". Händerna luktar bränt bara för att jag tog i påsen en liten stund för att fotografera.
Visst är man tacksam att det bara var popcorn. Det hade ju annars kunnat sluta riktigt illa.
 
Man säger ju. "Ingen rök utan eld"  Röken kan komma både före och efter elden. Här var det popcorn som nära på brann. Allt som händer har en orsak.🔥🔥
 
- "Men vi brukar poppa tre minuter hemma hos oss"😇
- "Men inte hos oss..."😠
 
Tiden man ska poppa, beror ju på vilken effekt mikron har, och det kan ju variera. Alltså kan man kanske inte göra som man gör hemma! Man måste anpassa tiden till effekten. Då får man riktigt fina popcorn - och det luktar underbart...😋
 
Rök kan verkligen vara till välsignelse eller till obehag.
Det varnar oss, gör oss uppmärksamma och hjälper oss att handla - om man nu vaknar och kliver upp vill säga - eller så är den inbiten och kvar i en impyrd förpackning, och påminner om ett misslyckande. 😨😱
 
Bibeln talar om t.ex. röken från Guds närvaro i templet, men också om röken som kommer från avgrunden.
Helt motsatta företeelser från olika källor - men samma ord... 
 
 ✨🙏✨
Den ene ropade till den andra:
"Helig, helig är Herren Sebaot,
hela jorden är full av hans härlighet.
Rösten från den som ropade fick dörrposterna
och trösklarna att skaka,
och huset blev fyllt av rök.
Jes. 6: 3-4
 💫✨💫
En sjärna som hade fallit från himmlen ner till jorden 
fick en nyckel till avgrundens brunn.
Stjärnan öppnade avgrundens brunn,
och rök steg upp ur den
som rök ur en stor ugn,
och solen och luften förmörkades
av röken från brunnen.
Upp 9:1-2
 ⬛️⚫️⬛️
 
Den ena förlöser Guds härlighet.
Den andra förlöser demoner och dess aktivitet.
Att veta vad som är vad, är nog något av det viktigaste i vår tid. Att ha urskillningens gåva. 
Att känna sin tid.
Veta vem som ropar vad
Veta vem som öppnar vad - med vilken nyckel..
Använda tiden rätt.
Förstå den profetiska tid vi lever i.
 
Som sagt, förstår vi inte tiden rätt - då blir det brända popcorn...⚫️⚫️⚫️⚫️
 
/Eleonora💞
 
Du är välkommen att följa mig, Eleonora Lahti, via FB som "följare" eller Bloglovin. Jag har även FB - sida, "In my living room" som du kan gå in och gilla. Dela länken vidare får du gärna göra... 😊

Kommentarer

Postat av: Carolina

Publicerad 2015-04-10 08:58:33

Vilken tur att det bara var popcorn, luktar dock inte så gott. Har också tonåringar som ställer till det i bland.
Du har en så inspirerande blogg och skriver så bra, keep it up sister.
Ha en välsignad dag, kram.
/ Carolina

Svar: Tack kära du! 😊
Jag har tittat in i din blogg. Så underbara bilder! Hade försökt tidigare i iPad :en men det var så svårt att läsa 😩 men så upptäckte jag att telefonen hade lättare text 😅
/Eleonora 💞
Eleonora Lahti

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-04-17 10:10:07

Så bra.Vi behöver lyssna till överherdens röst mer än någonsin, så vi kan urskilja det falska från det sanna. Urskilja vilken rök vi har att göra med. Tack för allt du delar, återigen så bra. Bless you /Miriam

Svar: Tack! ❤️
Andlig blindhet finns tyvärr alltför mycket utav. Herre hjälp oss! 🙏 📖
Eleonora Lahti

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eleonora Lahti

Alla människor har ett gudomligt uppdrag att förverkliga, som kan se väldigt olika ut för oss alla. Resan kan vara tuff och krävande, men med himlens nycklar från Guds ord kan vi få utvecklas och bli det vi är ämnade till att vara. In My Living Room blandas tårar med skratt och jag hoppas du lämnar rummet full av livslust och framtidstro. Det finns så många drömmar som ska förverkligas... Hemsida: eleonoralahti.com Mailadress: info@eleonoralahti.com

Vardagsbetraktelser bloggar Jesussajten.se Follow me in any language Follow me in any languageFollow on Bloglovin
 
 
Här är min Instagram
 
Twingly Blog Search link:http://mylivingroom.blogg.se/ sort:published Most recent posts linking to Twingly Blog3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela